Critical Issuses in Public Art presenterer: Nato Thompson

Sesong II åpnes av den amerikanske kuratoren Nato Thompson. Thompson ble en del av New York-baserte Creative Time i januar 2007. Thompson, som er sjefskurator for stiftelsen, har organisert ambisiøse prosjekter som det årlige symposiet The Creative Time Summit (2009-2014), i år i Stockholm (14. -15. november).

Han har også produsert Suzanne Lacys Between the Door and the Street (2013), Nick Caves HEARD NY (2013), Trevor Paglens The Last Pictures (2012), Living as Form (2011), Paul Ramirez Jonas’ Key to the City (2010), Jeremy Dellers It is What it is (2009) som Thompson co-kuraterte med Laura Hoptman og Amy Mackie fra New Museum, Democracy in America: The National Campaign (2008), Paul Chans Waiting for Godot in New Orleans (2007), og en rekke andre prosjekter. Thompson arbeidet tidligere som kurator på MASS MoCA hvor han produserte flere store utstillinger, blant annet The Interventionists: Art in the Social Sphere (2004), fulgt av en katalog publisert av MIT Press. Hans tekster har vært publisert i en rekke bøker, deriblant BookForum, Frieze, Art Forum, Parkett, Cabinet, og The Journal of Aesthetics and Protest. I 2005 mottok han “The Art Journal Award for Distinguished Writing”. For Independent Curators International har Thompson kuratert utstillingen Experimental Geography. Boken med samme tittel er tilgjengelig hos Melville House Publishing. Thompsons bok Seeing Power: Art and Activism in the Age of Cultural Production, publiseres av Melville House i 2016.

Dato

Onsdag 19.november 2014

Sted

Kristian Augusts gate 23, 8. etasje