Etter at Elise Storsveen forsto hvorfor hun sjelden syntes offentlige kunstprosjekter er gode, ville hun egentlig ikke gjøre flere. Heldigvis er hun ikke konsekvent.
- Det er mange som kommer med innspill om at man ikke må støte noen, men som kunstner tenker jeg jo ikke sånn. Jeg har lyst til å gi dem noe ekstra, noe som gjør det finere enn det var uten, sier hun. Foto: Roberto Di Trani
Elise Storsveens atelier i Møllergata i Oslo. Det ene arbeidet til AHO, Lag det selv ligger på gulvet til venstre. Foto: Roberto Di Trani
– En utsmykning har ofte et evighetsperspektiv. Det skal helst være både kunst og pynt, og det er vanskelig. Det er så mye dårlig utsmykning, som ikke er pynt engang. Jeg har helt sikkert laget noe av det selv også, og jeg begynner å forstå hvorfor, sier Elise Storsveen. Foto: Roberto Di Trani
Materialene hun bruker er enten funnet, fått eller kjøpt på loppemarked. Foto: Roberto Di Trani
Sammen med to assistenter har Elise Storsveen stått i atelieret sitt og sydd tekstilarbeidene. Her sees Alt er mulig. Foto: Roberto Di Trani
Storsveen tar ofte utgangspunkt i ting hun har tilgjengelig. Hun blir inspirert av å jobbe med noe som allerede finnes. Foto: Roberto Di Trani
Arbeidene til lesesalene på AHO tar utgangspunkt i det å lage ting selv, og bøker av typen Lag det selv og Alt er mulig. Foto: Roberto Di Trani